Friday, September 7, 2012

ŞİİRİMİN TARİHİSİN SEN

Şiirimin tarihisin sen
şiirimin yılı
şiirimin mevsimisin sen
şiirimin ayı
şiirimin günüsün sen
günlerden hep pazartesi
şiirimin saatisin sen
vakit hep aksam vakti
şiirimin anısın sen
an hep o gittiğin an
gözden kaybolduğun
gözlerimin seni son görüşü
sokak arasına ilk dalışın
köseyi ilk donusun
ölmeden önceki
iki dakikamsın sen
şiirimdeki tarıh kadar önemlisin
gözlerimin nemi
simdi kimlesin
nem kimsin ki simdi benim
de git Allah askına
günlerden hep pazartesi
vakit hep aksam vakti… Alpağan Ayanoğlu


Sen Yokken


yok yok
sen olmayınca
sensizim
dağlar ıssız kalıyor
kuzular susuz
menekseler yetim
…papatyalar öksüz
sen olmayınca
şehirsizim
ne memleket kalıyor
ne mahallem
ne bir caddem
sensiz…
sensizken bir hiçim..
sen olmayınca
ne genim kalıyor ne kromozom
ne bir hücrem
sensiz bir hançer saplanıyor şu yüreğime
ne midem kalıyor ne ciğerim ne dalak
ne beynim
ne ben,
ne beyliğim..
yoktan yere acı cekıyorum sen yokken…Alpağan ayanoğlu


Ey sevgili


bugün gül kokulu bir mabed’e gittim ey sevgili
sebeb-i ziyaretim sana olan sevgimle ilgili
bugün gül bahçeli Sadâbâd’e girdim en sevgili
sebeb-i ziyaretim sana olan sevgimle ilgili…..
cami ağlardı sen olmasaydın yanımda
rüku ağlardı meleklerle buluştuğum anda
melekler ağlardı görseydi beni sensiz
secde ağlardı seccade ağlardı
mabed ağlardı..
babıailide
sadabadda bir eğlence düzenlenmiş sensiz,
sensiz,
kır bahçesi ağlardı
şarkılar ağlar bülbül ağlar
leylaklar ağlar sümbül ağlardı
beni sensiz görseler…
yar ağlar yareni ağlardı..
beni sensiz gören yağmur ağlardı
kar ağlardı…
güneş delirirdi ay çıldırır
yıldızlar aklını yitirirdi
beni sensiz görse çöl ağlardı…
bulutlar yanardı yar…Alpağan ayanoğlu


Bir tebessüm


Öyle bir gül ki güller açsın hazan mevsimlerinde..
sadece gülümse..


Ağlamak yalan somurtmak hezeyan
Gülmek yalan kahkahalar heyelan
Çeksen de bu alemin en zulmetini
Tatsan da bu dünyanın en lezzetini
Tebessüm yalnızca tebessüm…..
Ağlama gönül
belki hayra belki selamete alamet
ne gülüyorsun be gönül
belki şerre belki felakete alamet..


Çeker alır Allah ,o verdiği nimeti
Acır alır Allah, başındaki musibeti
Akan gözyaşları zarar
Kahkahalar neye yarar
haykırma da ve hiç hıçkırma
cinnete de hayır cümbüşe de
Tebessüm sadece tebessüm..


Garezi de alır haseti de
Özlemi de alır hasreti de
Gamı da alır neşeyi de
Bir tebessüm bir tebessüm…


Ne somurt ne kahkaha at
ömrüne ömür gönlüne huzur kat
Ağlama hiç düştü sanırlar
Gülme hiç düşte sanırlar


ağıt da bos mezdeke de
cümbüş de bos cinnet de
güzele de yakışır çirkine de
bir tebessüm bir tebessüm… Alpağan AYANOĞLU









Haber Kaynağı : Taka Gazetesi

No comments:

Post a Comment